Főoldal

2012. december 4., kedd

Walter férgek három variációra

Azt tartja a közmondás, hogy "Az vagy amit megeszel". Én arra gondoltam, hogy ez igaz a halakra is, hiszen az akváriumokban ők képezik a tápláléklánc csúcsát. Ebből kiindulva elkezdtem különféle kísérleteket végezni, hogy az élő eleséggel minél többféle tápanyagot, ízt, színt kínálhassak fel a halaimnak. Elkezdtem különféle tápanyagon nevelni a Walter férgeket és úgy tűnik, hogy sikerrel. A halaim imádják, és örvendeznek a változatosságnak. A hatásokról hosszabb távon lehetne konkrét következtetéseket levonni, azonban én már most látom, hogy telitalálat. Megosztom veletek, hogy ha akarjátok próbálkozzatok ti is.
Főleg a vöröses szín izgatja és készteti arra a halakat, hogy ráraboljanak.


Íme:

1. Táptalaj: sima zabpehely leforrázva és Walter féreggel beoltva





2. Zabpehely leforrázva + sárgarépa reszelve



A zöldségek között a legtöbb kalciumot a sárgarépa tartalmazza. Ezen kívül igen magas a karotin tartalma, továbbá E-, K-, B1-, B2-, B6-, C-vitamin tartalma. Ásványi anyagok közül pedig kiemelkedő a foszfor, kálium és nátrium mennyisége.




3. Zabpehely leforrázva + vörös cékla reszelve




A cékla tápértéke számottevő – éppen ezért a szuperételek egyike. Nem csupán antioxidáns hatása (A,B, C vitaminok) jelentős, de számos ásványi anyagot és nyomelemet is tartalmaz – pl. szilícium, kálium, kalcium, foszfor, vas, kén, cink, mangán, réz, jód. Gazdag folsav tartalma. Természetes színező.


Sok sikert és jó étvágyat a halaitoknak!


Vannak még egyéb folyamatban lévő kísérleteim is, de azokról majd később........

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése